Egy hét telt el a moszkvai metró jegyében, sorozatunk végére érünk ma. Az utolsó kép-válogatásban egy-két olyan kép következik, ami az előző, tematikus posztokba nem fért bele, leginkább azért, mert nem konkrét vonalakhoz kapcsolódnak a most következő képek.
"Névtábla" a Park Kulturi állomáson, azért kicsit kulturáltabb, mint a Lehel-téren a műanyag feliratok...
A legtöbb tájékoztató még csak oroszul van kirakva. A kép az 1-es vonal Komszomolszkaja állomásán készült.
Sok állomásnak külön épülete van a felszínen (mint pl. Budapesten a Széll Kálmán/Moszkva téren). Ezekre már kevésbé jellemző a földalatti állomások fényűzése. Ez a felszíni épület sem nagyon üt el a környezettől. A képen a Taganszkaja álloomás bejárata látható.
Állomás névtábla a Taganszkaján.
A párizzsal való kooperáció jegyében az egyik metró-lejárót párizsi mintára alakították át a Kijevszkaja pályaudvarnál.
A Novokuznyeckaja állomás felszíni épülete.
A moszkvai metróhálózat 2013.07.28-ai állapota. A körvonalat állítólag Sztálin álmodta meg. Amikor mérnökei azon vitatkoztak, hogy hogyan enyhítsék a belvárosi átszálló-állomások zsúfoltságát, Sztálin kávésbögréjét rátette a térképre, ami barna, kör alakú nyomott hagyott, és ezt mondta: "Ez az önök hibája, ezt kell megépítenünk". Azóta a körvonalat minden térképen barna színnel jelölik.
A moszkvai metró logója a piros M. Itt nem cserélgetik 4-5 évente a logót...
A metró egyik legrégebbi bejárati épülete, az 1-es vonal Kropotkinszkaja állomásán.
Az állomások sokszor nagyon mélyen vannak.
A Komszomolszkaja állomás felszíni épülete már egész komoly, akár egy kisebb pályaudvarnak is elmenne.
Az épületek tetején mindig ott díszeleg a metró piros M betűje.
A 2-es vonal Teatralnaja és a 3-as vonal Ploscsagy Revolucii állomásainak közös bejárata a Vörös tértől kb. 100m-re.