Az előző bejegyzésben megismerkedhettetek Teherán közlekedésével. Most néhány olyan kép jön, mely oda nem fért be illusztrációnak, de azért talán elég érdekesek ahhoz, hogy ezeket is megmutassam :).
Utcanév-tábla egy kis mellékutcánál.
Teheráni autópálya-részlet. A belvárosban futó 4-5 sávos autópályák miatt Teherán nem épp a legélhetőbb nagyváros a világon.
Figyelemfelhívó lámpa egy kereszteződés előtt. Figyeljük meg a sávok felfestésének teljes hiányát :).
Forgalmas kereszteződés Teherán belvárosában, az egykori amerikai nagykövetségnél.
Teherán útjait 3,8 millió autó koptatja, ám ezek nagyrésze öreg, és rossz műszaki állapotú. A Teheráni Közlekedési Rendőrség szerint ezek az autók akkora légszennyezést okoznak, mintha a városban 48 millió (!) modern autó közlekedne. Az adatok riasztóak, a légszennyezetség miatt átlagosan 2 óránként meghal valaki a városban, vagyis évente 4460-an halnak meg emiatt, ami a város összes halálozásának 25%-a! Az orvosok szerint egyértelmű összefüggés figyelhető meg a legszennyezettebb napok, és a halálozások között is: A legrosszabb napok után 1-2 nappal mindig megugrik a halálozások száma. A légszennyezettség csökkentését különböző intézkedésekkel igyekeznek elérni. A tömegközlekedés fejlesztése mellett a város legbelső részein behajtási övezeteket hoztak létre. A legbelső területre csak az ottlakók hajthatnak be, de ez viszonylag kis területet érint. A belváros nagyobb részére van kiterjesztve egy szabály, melynek értelmében páros napokon a páros rendszámú, páratlan napokon a páratlan rendszámú autók tulajdonosai hajthatnak be a területre. Részben a szmoghelyzet miatt alakult ki az is, hogy Teherán leggazdagabb területei az északi városrészben találhatóak, melyek már a hegyek lábaira felkúszva épültek ki, így kevésbé szenvedik meg a rossz levegőt.
Sok metróállomást néha egészen félkész állapotban adnak át. A képen látható Ostad Moein állomáson a mozgólépcsők beépítésére már nem futotta...
Metrószerelvény utastere. A kép nem a női szakaszt ábrázolja, itt, ellentétben a buszokkal, szabad a keveredés.
A trolibuszok és buszok a legtöbbször nem bajlódnak a megállóba vlaó pontos beállással (kivéve a BRT-nél). Megálnak az út közepén, ahol éppen járnak, aztán lehet akrobatikázni...
Trolibusz csukló utáni része, ez a rész van a nőknek fenntartva. A felsővezeték-rendszer is megfigyelhető ezen a képen.
Autóbusz utastér-részlet.
Az egyes metróvonal Shoush állomásának bejárata a felszínen.
A Hakim Expressway és a Chamran Highway csomópontja a Millad-toronyból nézve.
A 2-es számú, Teherán-Karaj-Qazvin autópálya teheráni bevezető szakasza.