Még 2011-ben utaztam a moldáv-ukrán határon többször is átkelő Csernyivci-Ocnita vonatjárattal. A blogon 2015-ben az első cikkek egyikében mutattam be a vasútvonalat (az a cikk ide kattintva olvasható). Akkor már nem lehetett végigutazni a vonalat, azonban most úgy tűnik, hogy van remény az újraindításra. A Locals.md hírportál cikke szerint a Moldáv vasutak a járat úrjaindítását tervezi, sőt a vonatokat a egészen második legnagyobb moldáv városig, Bălţi-ig elvinnék.
Csernyivci-Ocnita vonat halad valahol a moldáv-ukrán határvidéken.
Az eredeti Locals.md cikk fordítása: "A Moldáv vasutak kész a Csernyivci - Bălţi közvetlen vasúti összeköttetés megnyitására - állapodtak meg még decemberben az ukrán féllel. A pontos menetrendet még nem állapították meg, ahogy a jegyek árát sem. Ezekre várhatóan néhány napon belül kerül sor, miután az ukrán fél kiértékeli a Moldáv Vasutak javaslatait. A moldáv vasúttársaság bízik benne, hogy lesz igény a járatra. Jelenleg hat belföldi és öt nemzetközi járat közlekedik - Romániába, Ukrajnába és Oroszországba."
Szokirjani vasúti határátkelő táblája.
Itt érdemes megemlékezni róla, hogy a moldávok az elmúlt években igyekeztek kicsit erősíteni a nemzetközi vasúti forgalmat, az Odessza felé közlekedő vonat is a hét egyre több napján közlekedik (főleg nyáron), és új járat indult pár éve (szintén csak hétvégén) Iasiba, kihasználva a város külső kerületéig elérő széles-nyomtávú pályát. A Csernyivci-Ocnita járat legutóbbi utazásom alkalmával nem volt túlságosan tele, talán a Bălţi-ig történő hosszabbítás segíthet ezen. Remélem, hogy így hosszú távon is életképes lesz a járat.
A Csernyivci-Ocnita vonat egyik kocsija... hát finoman fogalmazva, nem voltak sokan.
A cikket Lengyel László, a Moldovával foglalkozó Túl a Pruton blog szerzője fordította le magyarra, köszönet érte!